maandag 18 november 2019

Webshops

 Het is niet de lulligste qua formaat, maar wat een lulligheid in de procedures. Amazon. En in dit geval de .de-versie. Alweer een jaar of wat geleden voor het laatst iets gekocht en blijkbaar snap ik mijn eigen cryptische omschrijving voor het wachtwoord niet (meer). Een aantal combi's geprobeerd maar helaas, pindakaas.

 Dan maar voor 'wachtwoord vergeten' gegaan, code gekregen, ingevuld en dan komt Amazon met een extra vrg ivm beveiliging en zo. Niet zoiets wat je zelf ooit in hebt moeten vullen. Nee, ze komen met een zelf bedachte vrg. En wat voor een! Ze willen de verloopdatum van mijn visa-kaart weten. Geven de laatste vier cijfers en dat is dus mijn vorige kaart, waar ze iets van willen weten. Moet ik nu oude creditkaarten en bankpassen gaan bewaren, omdat webplatforms niet zelf kunnen bedenken dat een verlopen datum een onzin vrg is??

 Maar soit. Ff contact maken en de boel rechtzetten. Contact maken ...... ???? Geen email, geen online miepie, enkel een 0800-nummer waarvan je eigenlijk direct weet, dat dit niet gaat werken. Voor de zekerheid nog even met het landennummer van Duitsland ervoor geprobeerd. Maar nop. Hoe nu verder???? Mijn emailadres is bekend, die kan ik dus niet voor een nw account gebruiken. Dan maar op een nw te verzinnen emailadres al mijn gegevens opnieuw in voeren?? Ik denk niet, dat ik daar voor ga. Ik kijk nog eens goed rond of ik niet zelf zit te blunderen en anders is het exit Amazon. Wat een knulligheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten