dinsdag 5 november 2019

Euvel

 Verjaardag voorbij laten gaan. Gebeurde me wel vaker. Een paar jaar geleden een App op de foon geïnstalleerd, die een paar data bijhield en mij daar indien nodig aan herinnerde. Met de laatste update van IOS is het programmaatje zijn verbinding met het besturingssysteem verloren. De App moet bijgewerkt. Irritant gedoe is dat. Heb je wat, moet je weer opzoek naar een alternatief omdat Apple vindt, dat ze weereens nergens rekening mee hoeven te houden.

 Als App-maker zou ik een punthoofd krijgen van dit gedoe. Moet de beste persoon weer aan de slag en blijkbaar heeft hij/zij daar geen zin want waar een hoop andere Apps over elkaar heen rollen met de ene update na de (corrigerende) andere, laat mijn datumprogramma het afweten. Nu kan ik wel de mogelijkheden van Apple zelf gebruiken. Maar behalve dat ik niet graag alle eieren in één nest heb liggen, wordt het ook een beetje moeilijk om data bij te houden via een adressenbestand van mensen die overleden zijn. Daar had ik in de App een vorm voor gevonden, die na een snelle check in Apple zelf niet werkt.

 Waarom dat veranderen de hele tijd als dingen gewoon goed functioneren? Het is als het verzetten van vanalles zonder dat daar een reden voor is. Vrouwen die huisindelingen ongevraagd overhoop gooien of bij het schoonmaken alles van de plaats halen en het op een andere plaats terug zetten of laten staan. Je gaat er niet dood aan, maar vrolijk wordt je er ook niet van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten