zondag 17 november 2019

Verdwijntruc

 De rolmaat is vandaag niet uit mijn kop geweest. Al die aandacht heeft niks opgeleverd. Geen rolmaat tenminste. Waar, o waar ligt dat klere ding. Ik vrees niet voor nachtmerries over rolmaten, maar het feit, dat het nauwelijks anders kan, dan dat ik het ding ergens op een domme plek heb achtergelaten is meer dan gewoon ergerlijk.

 Ik ga d'r geen uren meer naar zoeken. Ben wel benieuwd òf ik het ding ooit nog eens tegen kom en zo ja, waar. Een beetje als een fiets die in de binnenstad na een avond stappen niet meer staat, waar je het ding had neergezet. Weken blijf je nog naar fietsen kijken en meent 'm soms zelfs gevonden te hebben. Wat bij nadere inspectie onjuist blijkt te zijn. Dat laatste lijkt me hier niet van toepassing. Er is (of was) maar één functionerende rolmaat van 5 meter. Er liggen er niet tig verspreid over binnenplaats en kamers. In dat geval zou ik nu trouwens geen probleem hebben, tenzij de verdwenen rolmaat over speciale voorzieningen zoals laser of waterpas zou beschikken.

 Dat wordt ws een nwe en dan heb ik er in principe twee, waarvan er eentje zoek is. Is een geheel andere situatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten