donderdag 28 november 2019

Verdoofd?

 Gescoord wat er vandaag te scoren bedoeld was. Nu iets met de onzekerheden van morgen. Een ritje met de Volvo truck? Afleiding door een FAS of twee? Geen gedoe met de administratie, opruimen of beslissingen over blijven of afstand doen. Geen termijnoverpeinzingen, die de dag van morgen overschrijden. Het is wachten. Wachten kent vele vormen.

 Vreemd genoeg vrg ik me niks af. Ben ik niet met speculaties bezig. Weeg niet en ben niet met waarschijnlijkheden bezig. Mijn invloed op wat komen gaat, is 0,0 ongeacht de uitkomst. In feite minder spannend dan een examen. Daar werkt je tenminste nog voor. Dit is meer een loterij met maar één prijs en een hoop mogelijke teleurstellingen. Een loterij waar ik ongevraagd op de deelnemerslijst sta.

 Als een lam naar de slachtbank? Daar valt net zo veel of weinig zinnigs over te zeggen als over het tegendeel. Het heeft iets van Sophie's choice, maar op mezelf betrokken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten