vrijdag 15 november 2019

Leegte

 Waar is de activiteit van gisteravond gebleven?? Zoek, zoek, zoek. Omgekeerde wereld. Ipv met een gevulde pijp de dag te beginnen en daar de dag mee uit zien te komen, begin ik met een lege pijp, die zich vreemd genoeg vult in de loop van de dag.

 De eerste vulling kan al gebeuren als ik van een hondenronde terugkom zonder al teveel eigenzinnigheid van de kant van de gezusters, dan doet natuurlijk de koffie een flinke duit in de pijp en de rest is volkomen onvoorspelbaar. Soms lukt het verder vullen voor geen meter en teer ik weer in, en soms heb ik zoals gisteravond het idee, dat het een goed begin van de dag zou kunnen zijn, die dan net ten einde is.

 Misschien is het gewoon de haast permanent aanwezige onvrede over mijn doen en laten, want in feite ben ik ondanks alles gewoon bezig. Traag maar gestaag. En wat wil een mens meer, als je niet direct in de stress terecht wilt komen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten