woensdag 13 november 2019

Enthousiasme

 Toen ik vanochtend na negenen de slaapkamer uitkwam, stonden vier kwispelende honden in mijn weg. Mariana had de hondenronde gedaan vanochtend. Wat een ontvangst! Waar had ik het aan te danken? Kun je wel denken, dat ze je missen. Het zal eerder het verstoren van een routine zijn. Ze weten dan in elk geval, waar ze je moeten zoeken.

 Net buiten de slaapkamer is een halletje met een paar tredes. Een plek waar twee mensen elkaar net zonder problemen kunnen passeren. Voor vier honden is er in feite geen plek. En dan mij er nog bij, die door de meute heen moest. Het was, dat de koffie trok, anders was ik terug het bed in gedoken.

 Met een beetje wringen, duwen en vertellen, dat ze moeten oprotten in de keuken pas de ruimte om vrij te lopen. Heerlijk, dat onbekommerde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten