dinsdag 3 mei 2016

Servicekosten

 Na het snorkelen van Mariana en het ordenen van mijn gedachten en schrijfsels tot potentiële blogbijdrages een deel van de middag mojito's genoten in de bar. Het personeel zou iets meer afstand mogen houden. Ik hou er niet van als bedienend personeel zich geroepen voelt tot het maken van een praatje. Iets waar ikzelf achter de bar zelden of nooit behoefte toe voelde en wat me meer dan eens kwalijk is genomen.

 Bovendien heeft het iets opdringerigs van het schoonmaakpersoneel, horecabediening tot aan 'persona assistent'. Alsof ze fooi willen. Iets wat sowieso niet aan hen is om te bepalen. En al helemaal niet, omdat je over iedere rekening, die je ter ondertekening krijgt aangereikt, nog eens naast 12% btw (de locale bevolking betaalt slechts de helft) ook 10% servicekosten betaalt.... Mocht je fooien willen scoren, zou ik eerst gewoon mijn werk gedoen, volgens de rekening anders samenstellen en tenslotte niet alles verrekenen via het zetten van een handtekening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten