vrijdag 6 mei 2016

Heimafkeer

 Wakker geworden en in mijn hoofd bezig met wat me te doen staat na terugkeer. Peugeot invoeren, achter bed aan, ziekteverzekering regelen, kelder verbouwen, afwerken verwarming, glazen deuren douche en slaapkamer, tuin, leeg maken schuur en opruimen binnenplaats. Om een paar zaken te noemen. Zien of dat gaat lukken zonder in de 'moet'-modus te schieten.

 Wat gisteren nog een ander universum leek, piept vandaag naast me op. Irritante aanwezigheid. De vakantie was een stap in een andere, dwaze wereld. Omschakelen, wennen, verbazen maar vooral toch genieten. Nu moet de slag in omgekeerde richting worden gemaakt. Nu wordt het een verdwaasde overgang naar het alledaagse bestaan. Over twee dagen loop ik weer mijn rondjes met de honden. Maandag staat Mariana weer voor de klas. De koeien en paarden lopen ondertussen weer iedere ochtend het dorp uit om aan het begin van de avond terug te keren. Het groeiseizoen is - letterlijk- losgebarsten in de moestuin en ik zal aan de slag moeten tegen het onkruid. Allemaal vooralsnog ver van mijn bed zaken, die echter onafwendbaar dichterbij kruipen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten