dinsdag 17 mei 2016

Roes

 Een vroeg maar katerig begin van de dag. Verkeerde avond kortom. Flessen hoeven niet leeg. Dat sprookje is jaren geleden al ontzenuwd en daar heb je geen vacuümpomp voor nodig. Geslapen als een blok maar op de een of andere manier is na zo'n avond wakker ook echt wakker de volgende morgen. Iets van 's avond een vent, 's morgens een vent? Zo ja, dan is dat maar van korte duur, want nauwelijks anderhalf uur later ben ik weer bedrijp. Zal dat echter tot aan de avond uitgesteld moeten zien krijgen. Vandaag weer bouwvakkers in huis. Gelukkig slechts in de kelder en niet in het leefgedeelte. Dat deel is -de Heer zij geprezen- inmiddels verboden terrein voor werklui. Ik kan me dus terugtrekken. Alleen het idee maakt onnoemelijke veel goed. Jammer trouwens dat het bed nog onderweg is

 De koffie smaakt niet. Moet de boel aardig overdreven hebben gisteren. En dat zonder slagveld aan flessen, overvolle asbakken en chipskruimels op de vloer. Vreemd eigenlijk. Teveel is teveel en in deze geen vastgelegde hoeveelheid. Maar nog ff zo doorgaan en ik heb ochtends een kater, als ik 's avonds aan een fles drank heb geroken. Niks geen royale gebaren van aangenaam schandalige overdaad. Van bon vivant naar boekhouder. Van vuurwerk naar waxinelichtje, elektrisch... Uit de band springen krijgt op die manier iets benepens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten