vrijdag 6 mei 2016

Kleurrijk

 Vandaag gesnorkeld. Prachtige onderwaterwereld en dan stelt het zo direct voor een hoteleiland waarschijnlijk niet zo heel veel bijzonders voor. Zeker bekeken vanaf het wateroppervlakt. Duiken behoort niet meer tot mijn mogelijkheden. Desalniettemin een berg verschillende vissen en dito koralen. Vorm en kleur in zeer uiteenlopende combinaties. Een beetje als kijken naar een tropisch aquarium. Je ligt er nu alleen zelf in.

 In de honderd meter, die ik zwemmend afgelegd heb, heb ik tientallen compleet verschillende en erg kleurrijke vissen gezien. Maar ook de wereld van de koralen is allesbehalve eentonig. Noch qua vorm, noch qua kleur, noch qua opbouw. Het is, dat ik niet de behoefte voel om met regelmaat onder water te vertoeven, ander zou ik hier aardig aan mijn trekken komen. Ik hoor het graag af en aan rollen, mag er graag over uitzien, maar dat alles toch het liefst met beide voeten op de vaste grond en als het effe kan de reet op een stoel en een goed glas in mijn hand,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten