maandag 16 mei 2016

Archief

 Digitaal mag de bezem ook van stal. Mijn wolk hangt weer door. Daarbij gaan met regelmaat dagen voorbij dat ik niks noteer. Het vergeet, er weinig noteerbaars gebeurd dan wel door mijn hoofd schiet of er gewoon niet mee bezig ben. Het eerste is het meest vervelende. Dan zie of bedenk ik me iets, denk dat ik dat ff moet opschrijven maar dan straks, het straks vergeet te doen en nog weer later dan mijn hoofd breek over wat dat nou was, wat ik zo belangrijk vond om vast te leggen. Zo was er ook vanochtend een mooie gedachte, die nu niet verder komt dan de herinnering, dat ie mooi was. Inhoud verloren. Blogbijdrage misgelopen. Misschien.

 Iets van drie mndn hangt in de wolk te hangen. Een kleine terugblik op de aanloop naar de vakantie, de afronding van de badkamer en de aanzet tot de glazen deuren in bad- en slaapkamer. En het parket en nog meer ook. Dat is wat steeds weer frappeert, als ik mijn aantekeningen archiveer, je doet veel meer dan dat je in je herinnering bijhoudt. De negatieve dingen wil je kwijt maar kunnen lang blijven schuren. De alledaagse dingen beklijven niet. De leuke, positieve succesjes of belevenissen laten iets rozigs achter waarvan het prettige gevoel belangrijker is dat de exacte inhoud. Waar tussendoor de draden lopen van meer zakelijke gebeurtenissen, die nog afgerond moeten worden en dus met enige regelmaat worden opgefrist. Ik ga het zien, straks ergens, maar nu echt eerst koffie voordat het moment gepasseerd is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten