maandag 9 mei 2016

Puntig

 De ochtend van 'the day after'. Het is, dat het reizen 24 uur in beslag heeft genomen, anders zou je met recht kunnen spreken van het omslaan van een bladzijde of 'met een knip van je vingers'. Een andere wereld in een mum van tijd. Een compleet andere wereld. Twee werelden die nauwelijks meer van elkaar kunnen verschillen. Ja, ik had nog door kunnen reizen naar een of ander hongersnood- en/of oorloggebied. Dan had ik werkelijk de uitersten van het spectrum te pakken gehad.

 Maar geloof me, een 5-sterren vakantieplek op een eilandje in de Indische oceaan heeft weinig gemeenschappelijk met een boerengehucht op het Transsylvanische platteland in het hart van Roemenië. Je komt dan echt niet verder dan slapen, eten, wassen en ontlasten. En zelfs dat werkt alleen, als je het in zeer algemene termen vat.

 Het vereist een stevig partijtje omschakelen. Ik kan niet spreken van een 'shock'. Zowel in de een als in de andere richting was en nu is er weinig wat niet vooraf al bekend was. Maar toch. Compeet andere, vrijwel los van elkaar staande werelden. Verbazingwekkend is het dan, dat ik hier vanochtend van 24 naar 13 liep met een voor mij onbekende en dus vreemd aandoende rust in mijn donder. Het kan haast niet anders, dan dat er iets veelomvattends is afgesloten. Hier is/wordt iets opgeborgen na netjes afgehandeld te zijn. Een Punt achter een Periode.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten