maandag 16 mei 2016

Boeken

 Frappant. Mijn wolk begint bij het boeken van de vluchten voor de net afgesloten vakantie. Verblijf op de Maldives was duidelijk, op Seychelles moest nog een plek gezocht worden. De twijfel was er nog omtrent het type verblijf. Hotel met alles d'r op en d'r an of meer iets à la een B&B. Uiteindelijk heeft de ligging aan het water de doorslag gegeven. Maar goed ook. Het is ongetwijfeld een interessant eiland, als je alle verschillen uitgebreid fotografisch wilt documenteren, maar dat had in ons geval niet de hoogste prioriteit. Het ging om het weer (overal) en het water (aan de kust). De rest was optioneel en afhankelijk van zin en mogelijkheden. Ik ben geen fan van musea en ook nationale parken laten mijn hart niet sneller kloppen. Ik zou wel in het dagelijkse leven willen duiken. Dat kost behalve meer tijd dan een week ook een hoeveelheid inzet en aanpassing, die gewoon niet bij het plan pasten. Een hotel dus met ruime voorzieningen.

 Gek genoeg heb ik van begin af aan het idee gehad, dat ik een terugkeer naar de Seychelles tot de mogelijkheden behoorde. Daardoor ook iets gehad van "Ik zie later wel." Van wat we inmiddels gezien hebben, gaat die terugkeer best wel komen, maar dan wel op dezelfde of een soort gelijke plek. Ik kan me vergissen, maar het eiland stelt verder niet zoveel voor. Behalve de bergbeklimmerscapaciteiten als chauffeur was er op de rondweg op het eiland weinig bijzonders te beleven. Af en toe een markt(je), vrijwel geen dorpskernen, geen horeca, geen bezienswaardigheden. Ook de hoofdstad had weinig uitnodigends afgezien van de centrale markten. Prachtige plekken, maar daar heb je niks te zoeken, als je niet zelf hoeft te koken. Veertien dagen verzorgd op mijn gat liggen en veel lezen, dat kan daar uitstekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten