maandag 23 mei 2016

Bloeddorst

 Aardig idee om in de namiddag, als de zon een eind gezonken is en de tuin (deels) in de schaduw ligt, aan de slag te gaan met het omspitten en schonen van het volgende perceeltje. O.a voor de prei bedoeld. Mooi buiten het vliegend ongedierte gerekend. Af en toe een mug is geen probleem. Klap. Plat. En verder. Maar omzwermd te worden. Lijkt me met fans al een ramp, maar met muggen is het helemaal geen lolletje.

 Meer bloedzuigers dan ik kan pletten. Geen behoefte om als muggenvoer te fungeren. Dat wordt definitief de ochtend als moment voor de tuin. Zat er eigenlijk wel een beetje in. Ook zonder steekbeestjes. Een avondschema gaat ten koste van het koken en eten. En na de maaltijd nog een keer in de benen, zou best kunnen, maar niet om te spitten.

 Morgenochtend, dus. Nu makkelijker besloten dan morgen gedaan, maar toch. Op welke tijd ga ik mikken? Zessen? Klinkt goed. Zal niet direct morgen lukken. Maar over een paar weken lijkt het me een goed moment, en heeft het me altijd al geleken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten