donderdag 11 juli 2019

Verstrikt

 De 'score' van gisteren: een schoon en grotendeels opgeruimd aanrecht en glimmende glasplaten in het kookgedeelte. Magertjes. Vreemd genoeg gaf en geeft het wel voldoening, als ik de keuken inloop. Huisvrouwentrots? En dan nog koken, de was doen en vijf koters in de gaten houden. Volgens mijn moeder was dat de mooiste periode van haar leven. Het gaat mijn pet te boven, maar dat geldt wel voor meer dingen, ook als ze niet van mijn moeder afkomstig zijn.

 Het was trekken gisteren en de prestatie zit 'm in het feit, dat ik getrokken heb en dat heb volgehouden. Geen bijltjes erbij neergegooid of handdoeken in de ring gesmeten. Weglopen, terugkeren, opnw aanzetten, niet op gang komen, weglopen, etc. Vermoeiend lijkt me om het aan te moeten zien. Gelukkig was het publiek beperkt tot ik en mezelf. Niemand lastig gevallen of de handen laten jeuken.

 Blij, dat ik aan het begin van de avond in mijn cabine kon kruipen en domweg kilometers maken. Het bracht enige orde in de zaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten