vrijdag 26 juli 2019

'Hitte'-plan

 Prachtige dag. De verleiding is groot om me aan het genieten ervan over te geven, me cq er toe te beperken. Parasol, stoel, glaasje, hapje .... Het is dat er noch aan de straatkant noch in de tuin veel valt te beleven. Een dagje in het niets staren, daar is mijn stemming te goed voor. Gewoon maar aan de slag dus. Wasmachine legen en vooral niet meer vullen. Hoef ik me daar verder vandaag niet mee bezig te houden. Iets voor de lunch in elkaar flanzen, de siësta-uren actief doorkomen en dan aan de slag.

 Het idee om ook in de ochtenduren al constructief actief te zijn wil er dit jaar niet zo van komen. Honden, koffie, koken met of zonder afwas en de ochtend is voorbij. Als ik Mariana aan het eind van de middag de honden in de maag splits, kan ik mooi iets van 4 à 5 uur aan de slag en dan is het ook mooi geweest voor een dag.

 Een gebaand pad, geen stress, gedachtenwereld op een laag pitje ... de tekenen zijn gunstig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten