woensdag 24 juli 2019

Losser

 Van de tegenvaller een deugd maken? Wassen en boodschappen? Handen vrij maken voor morgen en overmorgen? Weekeinde schijnt niet de moeite waard te worden. Dus daar hoef ik het niet voor te doen. Het weer. Niet meer mee bezig zijn. Voor je het weet, en ik weet er alles van, ben je er zo op gefixeerd, dat je je dag al laat bederven als het eens beter weer is dan voorspeld.

 Voorbeeld nemen aan Scarlett, die vermaakt zich met propjes, haarvlokken en vliegen. Dendert door het hele huis en doet dutjes aan de lopende band. Niet bezig met morgen, schoonmaken, maaltijden, vakanties en erger. Ze maakt er wel een beetje een puinhoop van. Ik vrees, dat ook dat haar een worst zal wezen. Dat het mij niet koud laat, is mijn probleem, zoals alles in mijn wereld in feite mijn probleem is of het aan mij is om het een probleem te laten worden.

 Ja, op naar de stad. Ik denk, dat dat de best haalbare besteding voor deze dag is. Leeg glaswerk dumpen en de rest draagt zich vanzelf aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten