dinsdag 30 april 2019

Rustig

 Al drie dagen luxueuze ochtendrust bij het uitlaten van de honden. Pasen kent hier drie (zon)dagen en laat er dit jaar direct 1 Mei opvolgen. Nog zo'n dag, dat je 's ochtends opzoek moet gaan naar een niet-natuurlijk geluidje. Dat worden dus vier ongekend stille ochtenden achter elkaar.

 Het is echt frappant. Geen buur in beweging te zien, terwijl die normaal gesproken met het verzorgen van de beesten en het schoonmaken van de stallen in de weer zijn. Ze zullen toch iets met het naar buiten laten van de beesten gedaan moeten hebben, want die dagelijkse trek naar de weiden rondom het dorp is weer begonnen. Maar toen verbleef ik nog in andere sferen. Dat zal bij zevenen geweest zijn. Andere jaren hoorde ik dan het knallen van de zweep wel. Dit jaar is me dat nog niet opgevallen.

 Morgen weer de heuvels op. Vandaag geen zin in. Desondanks redelijk brave gezusters. Niet dat voortdurende getrek aan de lijnen en dan het liefst in drie tegengestelde richtingen. Straks het katje begraven voor ik me over de rest van de dag ga buigen. Het weer voorspelt regen voor vandaag en morgen. Dus geen tuin. Veel verder ben ik nog niet gekomen. Eerst nog maar een volgende koffie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten