zaterdag 20 april 2019

Doorgeschoten?

 Een geaborteerde foetus inschrijven in de Basisregistratie Personen.... Misschien moet ik het maar bij deze constatering laten. Kennelijk bestaat -sindskort- die mogelijkheid in Nederland en van mogelijkheden kan vanzelfsprekend gebruik worden gemaakt. In principe bedoeld om doodgeboren kinderen niet via de achterdeur in de anonimiteit te laten verdwijnen. Maar dat ongeacht de duur van de zwangerschap of de oorzaak van overlijden. Daar heeft duidelijk niemand zíjn/haar vingers durven te branden aan termijnen en oorzakelijkheden.

 Het zet me wel aan het denken, maar die gedachten hou ik maar wijselijk voor me. Het stelt volgens mij de hele discussie op losse schroeven, die de basis voor het legaliseren van abortus heeft gelegd. Dit gaat nog een staartje krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten