zaterdag 27 april 2019

Groen(te)

 Gisteren niet vooruit te branden geweest. Markt, beetje boodschappen, beetje scheuren door Europa en uiteindelijk nog iets zinnigs gedaan en zowaar in de tuin bezig geweest. Heerlijk werk toch. Zaaien en vol spanning afwachten tot/of het opkomt. Dat het onkruid minstens zo snel zo niet sneller groeit is minder maar weet de pret niet te drukken. En dat wachten is ook minder, maar als je niet zou hoeven te wachten was er volgens mij minder lol aan te beleven. Klinkt raar uit mijn mond, maar ik meen het.

 En passent misschien wel het juiste moment van de dag gevonden om in de tuin bezig te zijn. Net na de honden en voordat de muggen je beginnen lastig te vallen. Dan hebben we het over de periode van 18-20 uur. Hoef ik mijn vrijwel kale knar niet te bedekken tegen de zonnestraling en zit of sta ik niet te zweten zonder ook maar iets te doen. Het beviel wel gisteren. Het tijdstip en natuurlijk sowieso de bezigheid.

 Na trucker is tuinder het tweede beroep, dat ik ben misgelopen? Misschien, hoewel die bezigheid itt het rondhobbelen in een vrachtauto last heeft van het verderfelijke groot, groter, grootst. Met een beetje klooien in een paar potjes en op een beperkt aantal vierkante meter ga je het in die hoek volgens mij niet halen. En om nou meters te maken voor een baas, daar zie ik ook met de vingers in de grond niet de lol van in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten