maandag 15 april 2019

Onzinnigheid

 Op in de vaart der volkeren. Het internet in Roemenië en mn dan de Roemeense belastingen. Leuk maken ze het niet en makkelijk vooral voor hun zelf. Het is een paar weken geleden al langs gekomen. Het ziekenfonds of hoe je het moet noemen moest ineens via het internet, dus online aangevraagd worden. Tenminste je moest een account aanmaken, wat gegevens invullen en daar rolde een te betalen bedrag uit. Met die papieren moest je naar de kassa in het lokale belastingkantoor, betalen en je kreeg een kwitantie van die betaling.

 Maar daar waren we er nog niet mee. Net al voorheen moest ik met die betalingsbepaling en de ontvangen kwitantie naar Sibiu om die te registreren bij de desbetreffende instantie. ANAF is belastingen. CNAS is de sociale verzekeringsinstantie. Of ik de volgende keer aub kopieën wil maken van de meegenomen papieren. Ok, oké. Graag een soort van betalings- cq inschrijvingsbevestiging. Nee zeg, dat kun je thuis zelf via de desbetreffende pagina op de website van de CNAS .... Tell me, wat is de meerwaarde hier? Ik loop me een ongeluk, maak prints en kopieën, verrij de nodige liter diesel, wat doet dat internet in deze toevoegen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten