zaterdag 27 april 2019

Bewatering

  Zò, dat was de eerste onweersbui van het zomerseizoen. Goed twee uur tekeer gegaan. Niet mijn weertje. Vanwege de al weken uitgevallen straatverlichting voor ons huis kon ik de regen alleen horen en niet de straat naar beneden zien stromen. Zie morgenvroeg wel of het bij het verplaatsen van zand is gebleven en of ook kiezels zijn meegekomen. Dat zou dan de eerste straatbrede rivier van het seizoen zijn geweest. Hoop dat het in de tuin niet heeft gestroomd. Hoeft van mij trouwens aan de voorkant ook niet, maar dat zit er toch niet in met de helling, waarmee je het dorp binnenkomt.

 Alle honden binnen. Duidelijk geen regenliefhebbers. Zullen ze van de baas hebben. Kom dank het weer wel mooi onder de nachtmis uit. Had Mariana beloofd mee te gaan, als het weer niet dwars zou gaan liggen. Niet dat ik die hele sessie zou gaan uitzitten, dan wordt het minstens drie uur, maar de beginrondjes om de kerk en dan nog een beleefdheidsuurtje binnen en dan naar mijn lekkere bed toe. Maar dat gaat dus niet gebeuren en daar komt geen 'helaas' bij kijken. Zo meteen de kip uit de soep tillen en dan hou ik het voor vandaag voor gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten