zaterdag 20 april 2019

Doodloop

 Men is er maar druk mee, met het evalueren van de brand van de Notre Dame. Hoe het zo heeft kunnen komen, maar vooral toch wat er straks van moet worden. Ik zat er met mijn desinteresse cq vrees voor wat komen gaat niet zo ver naast. De rest van de wereld reageert iets meer secundair. Maar de dans om het 'gratis geld' is in de architectenwereld al in alle hevigheid ontbrandt. Hier worden mensen geil, van geld en wilde ideeën. Klaarkomen op de mogelijkheid een onuitwisbaar stempel te drukken op de belevingswereld van de mensheid, tenminste tot aan de volgende fik. En dan nog een prijsvrg uitschrijven ook. Als je problemen wilt, hoef je ze op deze manier in elk geval niet te zoeken. Ze worden je aangedragen door opgeblazen ego's die alleen kunnen denken in beton, staal, glas en onmogelijkheden. Eigenlijk zou het m'n reet moeten roesten, maar ik hou mijn hart vast. Volgens mij is die glazen overkapping en niks meer doen, zo gek nog niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten