woensdag 12 juni 2019

Kookklus

 Weinig lekkerder dan een beetje klooien in de keuken met koken. Een Thai Curry voor vanavond. Als ik het van de Roemeense keuken zou moeten hebben, dan zou ik de week nieteens gevuld krijgen qua afwisseling. Kip, varken, polenta, iets kaasachtigs, kool, etc. Een beetje alsof ze in Nederland alleen spruitjes en tuinbonen eten afgewisseld met bloemkool in een melksausje.

 De boerenkeuken is overal een beetje behelpen. Met een Franse slag kom je al een eind verder, zelfs als het voornamelijk tot de presentatie beperkt blijft. Helaas ontbreekt die Franse slag bij de meeste restaurants en voegen ze voor de broodnodige afwisseling een serie Italiaanse toestanden toe op hun kaart. Verder kijken is een zeldzaamheid. De Chinees in het shopping center is bijna een unicum. Op de fastfoodétage van het winkelcentrum zag ik ook nog iets met Dönner, en dan heb je het ook bijna gehad. De Portugees zou ik bijna vergeten, maar dan ben ik echt aan het einde van het culinaire latijn in de omtrek van een km of 75.

 Gelukkig kun je in de supers en de metro aardig over de grens inkopen. En dat geldt mn voor Aziatisch. De rest, Spaans, Noors, etc. is mn een kwestie van kruiding. Het aanbod is allemaal een beetje standaard en bijv. nauwelijks vergelijkbaar met een Toko in Utrecht of Limoges, maar toch. Met wat fantasie en lol in het bezig zijn, is het goed mogelijk om hier een redelijk authentieke rijstafel bij elkaar te koken. Zoveel energie had ik vandaag niet, maar zo'n Curry is een aardig tegenwicht tegen de schnitzel de pui.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten