zaterdag 1 juni 2019

Beleving

 Gisteravond,  opzoek naar enerverender vertier, voor het eerste sinds mndn bij Dishonored_2 ingelogd. Behalve dat een deel van de opgeslagen spelmomenten was verdwenen (lek wolkje, Steam??) gaf de frisse kijk nwe wegen, die een hoop ellende uit de eerder pogingen overbodig maakte, simpelweg omzeilde. Ws iets te strak op mijn doel afgegaan, maar ben niet zover gekomen, dat ik dat heb kunnen nagaan.

 Gegravend in mijn eigen, biologische wolk mis ik een paar connecties en gooi ik volgens mij levels door elkaar. Dat is voor een volgende keer. Geen zin om de nacht in te duiken achter het beeldscherm.

 Opvallend is, dat een spelsequentie in een actiegame overdoen compleet anders werkt dan dezelfde autobaanroute voor de tigste keer rijden in de trucksimulator. Mn de Noord-Zuid route van Polen of noordelijker via Duitsland dan wel Tsjechië en Zwitserland resp. Oostenrijk richting het zuiden van Italië kan ik haast dromen. Ook in de nacht weet ik door welke landschappen ik rij, ken de tunnels, de afslagen en tolpoorten, etc. Toch verveelt het (nog?) voor geen moment. Ook in Dishonored komt gaande de voortuitgang terug wat me waar te doen staat of tenminste hoe ik het de vorige keer of keren heb opgelost, maar dat voelt dan eerder aan als een belemmering, een oponthoud richting het einddoel, zeg maar het afleverpunt. Een "Oja, nu moet ik dit of staat me dat te wachten.". Gewoon passeren is blijkbaar minder vervelend dan iedere keer weer hetzelfde probleem te moeten oplossen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten