donderdag 13 juni 2019

Finalement

 Tuin en wasmachine omgekeerd .... wat een ongekende flexibiliteit. En nog een goed gevoel ook, want perceel 7 is schoon. Nu enkel omwerken en egaliseren. Je zou er euforisch van kunnen worden. Vanmiddag de kluslijn oppakken en ik moet diep graven om iets te vinden om over te klagen.

 Het anderhalf uur onkruid losmaken en verwijderen deed goed. Het zweten was bijna ouderwets prettig. Geen gekerm uit de kruinregio. Geen misplaatste gedachten gerelateerd aan de hoge temperatuur. Gewoon lekker klooien in de zon. Voelde me bijna 40 jaar jonger. Qua warmtebeleving wel te verstaan, de rest was gewoon van de tegenwoordige tijd.

 Wat een heerlijk gevoel is het als je stappen de een na de ander in voorwaartse richting gaan. Je de ideeën vorm ziet krijgen. Als energie en moeite 'beloond' worden. Over een jaar of wat hoop ik op dit soort momenten met een koud bier of droge witte wijn onder een parasol in een tuinstoel, zo'n bedachtig geval plaats te nemen en met voldoening over de tuin uit te kijken. Mijn laatste streven wat ik eigenlijk al op mijn vijftiende had. In Dtsld zeggen ze "Was lange währt, wird endlich gut'. Van een wat sneller realisatie was ik niet vies geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten