donderdag 13 juni 2019

Honger

 Door de muggen de tuin uit gejaagd. Typisch dat ik daar gisteravond geen last van heb gehad. Maar misschien is het ook wat overdreven om tegen negenen nog te gaan spitten, als je al de hele middag hebt lopen slepen met brandhout. Omdat het onkruid al verwijderd is, leek me het omwerken een makkie. En dat klopte. Wat mijn onverwachte gretigheid alleen maar aanwakkerde.

 Wilde ik me iets bewijzen? Was gewoon ouderwets doordieselen. Lekker bezig en niet van ophouden willen weten. De volgende keer dan wel binnenshuis. Doet me aan de nachten denken, dat ik aan de OudeGracht met slopen/verbouwen bezig ben geweest. Moet haast vergelijkbaar zijn met marathon- over ultralopers. Eenmaal in het goede ritme kun je 'eindeloos' doorgaan.

 Jammer dat de komende dagen allerlei verplichtingen buitenshuis te voldoen zijn. Het breekt de swung, die ik te pakken lijkt te hebben. En het weer is ook eindelijk geen spelbreker meer. Een flink deel van het sloophout in de tuin zou uit de weg geruimd kunnen zijn in een à twee dagen. Ik merkte vanmiddag dat het idee stimuleerde om door te gaan. Eindelijk vrij zicht op de helft van de tuin èn 1 en misschien wel twee perceeltjes van makkelijk bewerkbare grond, die na bijna anderhalf jaar vrijkomen. Ja, ik heb iets gretigs en dat wil ik ff zo houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten