dinsdag 14 augustus 2018

Verschilletje

 Een rustig(er) begin van de avonden. Sinds een paar dagen doe ik de avondronde opgesplitst. Niet meer al die jeugdige overmoed tegelijk mee naar buiten. Zowel Prada als Rosa zijn haast voorbeeldig aan de lijn, als ze zonder de ander(en) met me meegaan. Het ontbreken van het groepseffect scheelt meer dan een slok op een borrel, het maakt ook iets van training mogelijk. Kost tijd, maar het zou zich nvvt moeten terug betalen.

De ochtenden blijven samen. Heeft ook weer wat om met een meute van zes honden over de heuvels te struinen. En last van opdringerige honden, die met schaapskuddes meelopen behoort daarmee ook tot de verleden tijd. Het zijn geen twee bejaarde honden meer, wiens vriendelijkheid werd afgestraft. Ook zonder dat het tot heuse confrontaties komt, wordt er af en toe heel wat afgeblaft en grenzen afgetast. Doorgaans bemoei ik me er niet mee, tenzij de schapen te dicht in de buurt zijn. Gelukkig luistert mijn meute dan aardig. Snoert de herder gelijk z'n mond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten