zondag 5 augustus 2018

Blogmatig

 Dat mijn 'Herinneringen' zo achterblijven in het geweld van de blogproductie is niet zo verwonderlijk. Het was mn de ballast, die ik er in kwijt moest en verder ben ik niet zo met het verleden bezig. Verleden is iets wat je afsluit, achter je laat, vergeet, etc. Normaal is dat een tamelijk soepel proces. Ik praat dan over mezelf. De dood van Yoland en alles wat daardoor overhoop werd gegooid heeft iets langer, dan wat voor mij normaal zou zijn, doorgedenderd. Maar op dat terrein heerst alweer een tijdje meer normaliteit. Af en toe popt iets 'up' uit het verleden maar een getalsmatige topper zal het nooit worden. Dat had ik van de andere twee kleine categorieën wel gedacht of tenminste gehoopt.

 De nachtelijke produktie is een kwestie van discipline en zal blijven jojoën. De meer literaire pretenties blijven als blog-onderdeel het verst achter bij het bedachte belang. Ik zal het niet weer hebben over wat ik er meer mee wilde, het feit is, dat het als categorie aardig ondergesneeuwd is en eerder verder wegzakt dan het in zich heeft voor een serieuze medespeler. Is het ijdele hoop om met deze zijstraat bezig te blijven of is het enkel een kwestie van geduld hebben, wachten op dat ene moment, dat de dubbeltjes de gewenste plekken weten te vinden. Als ik het van een dergelijke eenmaligheid moet hebben, gaat het (natuurlijk) niks meer worden. Maar wanneer weet je dat of leg je je daar bij neer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten