dinsdag 14 augustus 2018

Klunzig

 Om vrijdag niet de heisa van goed drie jaar geleden nog een keertje mee te maken, wat toen trouwens voor een deel langs mee heen is gegaan, omdat ik al lang en breed in bed lag, vanmiddag maar direct goed 90% van het te verwachten eindtotaal afgerekend. Het is een minder enerverende toestand dan met de trouwerij, dus ik zal dit keer op het eind van het feest ws niet in mijn bed liggen, maar dan nog heb ik weinig zin om met afrekenen bezig te zijn. Het is iets meer dan een een borreluurtje in de kroeg en dat soort bedragen handel je in mijn optiek in alle rust achteraf af en niet om 2 of 3 uur in de ochtend met een partij alcoholische versnaperingen achter de kiezen, een conditie die op de dansvloer tot het uiterste is gedreven en een algeheel verlangen dat met één kort en compact woord omschreven kan worden, nl: bed!

 De nachtelijke taferelen heb ik de vorige keer dan niet meegemaakt maar de manier waarop het 's ochtends ging was weinig beter. Alsof je had gegeten en weigerde te betalen. De directeur, die ons al weet ik hoe vaak had willen zien (zg) maar nooit tijd had, stond er die ochtend wel bij en eerder als politie-agent dan als aanbieder van een servicevoorziening. Ik heb mijn gal, volgens mij, jaren geleden al gespuid. Blijkbaar is nog het een en ander blijven zitten.

 Maar goed het spel is inmiddels bekend en dan zet je de regels naar je hand. Nee, niet 25% of zo, want dan weet ik wat gaat gebeuren. Alles bij elkaar is het toch bijna een week verblijf op de Maldives en dat niet als backpacker. Geregeld is geregeld. Zorg minder. Op naar de volgende verlichting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten