maandag 13 augustus 2018

Jaargetijden

 's Morgens verdacht fris en voor negenen in de avond zet de schemer in. Het najaar klopt aan de deur en dan is het voor mijn gevoel nauwelijks zomer geweest. Straks valt de eerste sneeuw op het in aanbouw zijnde dak van de schuur. Overdrijven is een kunst, maar dit jaar zou ik niet verbaasd opkijken.

 Tegen achten bedacht ik me (niet voor het eerst in de afgelopen weken), dat ik aan de slag zou moeten met de bosmaaier, als ik het onkruid in de tuin niet helemaal de overhand wil laten krijgen. Het idee alleen al. De noodzakelijke puf moet ik met een vergrootglas zoeken. En dan nu zien dat het met de lichtvoorziening hooguit half tien had kunnen worden. Misschien is dat de stimulans om me morgenavond over de streep te trekken. Anderhalf uur, dat zijn twee tankjes van de maaier leeg draaien. Dat is te overzien. Niet voldoende voor de hele tuin, maar het 'beter iets dan niets'-principe is weer enigszins ondergesneeuwd geraakt. Daar is de sneeuw weer. Het wordt een vroege winter dit jaar. Kan niet anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten