zondag 19 augustus 2018

Doorgevierd

 Van voorsprong naar achterstand, leven gaat ten koste van het blog. Straks nog een of andere soort visite afleggen en dan heb ik mijn neus voorlopig vol van al dat gefeest en sociaal gedoe. Meestal niet mijn smaak. Een hoop fout geld op de bruiloft gisteravond. Weet niet precies wat me dat laat denken, maar het is iets van tè opzichtig met tè dure spullen een gebrek aan smaak tentoon spreiden. Het begint al met die X6'n of de Mercedesvariant op de parkeerplaats. Dames, onnatuurlijk blond op nauwelijks beloopbare stiletto's en in kitscherige outfits. Mannen, zonnebank bruin, sportschool lijf. oversized klokje aan de pols en geschakeld goud, ws ook om de nek hangen, maar aan het zicht ontrokken door strak overhemd en das.

 Verder weinig interessant 13 in een dozijn bruiloft op z'n Roemeens. Ruim tweehonderd gasten na een snelle scan van het aantal tafels en stoelen. Bubbeltjeswijn bij binnenkomst (die hebben we gelukkig gemist), fantasieloos en weinig smakelijk beginbord met hapjes, wat hier aperitief heet. Drank mn zoet, ook de witte wijn, afgezien van het zelfgestookte spul en het rijkelijk aanwezige, goede water. Verder een visgerecht, want dat hoort, soep, een vleesgerecht waar ik me voor zou schamen als kok, maar dat gold eigenlijk voor de hele presentatie. Taart niet afgewacht. Inmiddels ruim na tweeën en ergens tussen zeven en acht eisen de honden gegarandeerd luidruchtig mijn aandacht op. Dank al het water had ik wel vertrouwen in de korte nacht. En dat is niet beschaamd. Op naar de laatste étappe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten