vrijdag 17 augustus 2018

Doodzonde

 Schoenen gepoetst, auto gewassen (niet zelf), baard getrimd, overhemden van het rek getrokken, batterij voor de camera in de oplader, kleding bijeen geraapt, geld afgehaald, dacht ik, dat het enige minpuntje een afwezige Prada was. Maar het is erger, het zou onherstelbaar zijn geweest, als het me niet net te binnen schoot: de zelfgestookte drank. Geen feest denkbaar zonder zelfgestookte drank op tafel. Vijf liter zouden we meenemen.

 Na een onverwachts rustige nacht is Mariana anderhalf uur te vroeg naar Sibiu vertrokken. Wat ze daar wil, mag joost weten. De afspraak met de kapper is pas om vier uur. Maar die emoties  dus. Ze is meer van slag dan ik bij de bruiloft of een halve wereldreis heb mogen merken. Maar goed, weg is weg. Dat loopt zo straks niet voor mijn voeten.

 Nog anderhalf uur te gaan voordat ik de eindsprint ga trekken. Honden uitlaten, opsluiten, alles in de auto kwakken en naar de stad, de èchte stad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten