maandag 20 augustus 2018

After-party

 Eén goede nacht slaap is tegenwoordig niet meer voldoende om een doorgehaald weekend te compenseren, waar dat ooit in vier uurtjes bekeken was en het doorhalen heel wat heftiger van inhoud. Maandag. Het begin van wat zomaar een redelijk normale week zou kunnen worden. Niet in de betekenis van 'zoals alle weken' maar in de gewenste vorm. Eigenlijk abnormaal dus. En natuurlijk staat er direct weer zoveel op de stapel te dringen, dat ik al bijna aan vakantie toe ben, voor ik een eerste vinger gekromd heb.

 Om te beginnen verder met waar ik gisteren al mee begonnen ben. Het laten zakken van de alcoholspiegel. Ik heb nieteens het idee, dat ik als een beest tekeer ben gaan. Weet dat eigenlijk wel zeker, want was het het wel zo geweest zou een van de avonden wel vroegtijdig in slaap zijn geëindigd. Idealiter in bed maar in wild woeste tijden ook weleens op minder geschikte plekken. Toch voelt het beestachtig aan. Heeft vast met ouderdomserosie te maken. Nog ff en het drie keer vallen naar de badkamer voelt aan als een sprint in wereldtijd.

 De werkers zijn alweer druk. Het zijn er weer vijf. Gewerkt wordt weer aan het dak en de muren. Dat geeft in elk geval het idee van tempo. Het dak heeft gisteren zijn eerste regenbui aardig doorstaan en dat met alleen een folie over het beschot. Ws volgende week de pannen en dan is de schuur nog (lang?) niet af maar oogt wel bijna zo. Wie weet stimuleert me dat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten