dinsdag 21 augustus 2018

Uitgangspunten

 Wat een gelul en het is nieteens vroeg in de ochtend of laat in de avond noch circuleert er alcohol door mijn aderen. De lever kan zowaar ff achteroverleunen. In de benen en aan de slag zou de bedoeling. Ik wacht op mezelf. Pas bezig met de tweede koffie. Het gaat traag vandaag. Maar traag hoeft niet verkeerd te zijn. Beter wat minder flitsend dan voortijdig afgebrand. In principe ligt de dag al vast. Ik hoeft kortom niet na te denken of zaken tegen elkaar af te wegen. 'Doen' is alles wat moet gebeuren.

 Buiten wordt al meer dan een uur getimmerd. Stuccen maakt geen geluid afgezien van af en toe de betonmolen laten draaien. De zon schijnt. Van alle kanten medewerking en ondersteuning. Het zou op slechtere momenten aanvoelen alsof me een ongewenste verantwoording wordt opgedrongen. Vandaag werkt het (vooralsnog) anders, het voelt het luchtiger aan. Ik stel voor om dat ook zo te houden. Het hoeft niet huppelend en fluitend, neurieënd en sloffend is voldoende. Vol vertrouwen aan de derde kop koffie. Het gaat goed komen met vandaag. Ook woensdag kan achterover leunen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten