donderdag 19 april 2018

Vertraagd

 Toch knap, dat je na ruim een jaar niet geleverd krijgen, waar je om vraagt, de zooi voor je huis gekwakt krijgt op een moment, dat het je werkelijk voor geen meter uitkomt. Een eerste lading stookhout. Op zich natuurlijk een betere tijd dan oktober of november maar met de hele toestand van de schuur, waar trouwens maar weining beweging in zit, komt het me niet uit, maar dan ook echt niet. Bovendien ben ik van het weekend weg en als ik niet andere wintervoorraden wil aanvullen dan de mijne, moet het spul geen dagen voor het grijpen blijven liggen. Al die 'spontaniteit', ik krijgt er een sik van.

 Daar gaat mijn dag. Enige voordeel is, dat ik nergens bij/over hoef na te denken. Geld halen. Vreemd genoeg denkt die beste man steeds weer dat ik dat soort bedragen los in mijn zak meedraag. Kruiwagen(s) regelen, zaag checken, olie, mengsmering, water ..... Mijn rug zal vanavond niet blij zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten