maandag 9 april 2018

Overstap

 ??
 Welkom.
 Waar ben ik?
 Waar je niet in geloofde.
 Euh?
 In je Afterlife.
 Ik snap het niet.
 Zoiets als een afterparty.
 Een after-wat?
 Afterlife. Klinkt beter niet?
 Beter dan wat?
 Nou, gewoon De Hemel.
 (Linker wenkbrauw trekt omhoog )
 De laatste naamswijziging was alweer bijna 2000 jaar oud.
 Je bedoelt ....
 Ja, je bent niet meer.
 Hoezo?
 Niet meer daar maar hier.
 En nu?
 Niks bijzonders: registreren, acclimatiseren en kiezen.
 Wat kiezen?
 Je leeftijd, de periode waarin je wenst te verblijven, het gezelschap, etc.
 Ik kan terug in de tijd?
 Ja, terug wel, vooruit niet.
 Rare regel.
 Puur administratief-technisch voor het overzicht.
 Aha,
 En eenmaal gekozen blijft gekozen.
 Een beetje lullig, niet?
 We kunnen veel, maar niet alles. Slaap er maar eens een nachtje over.
 Slapen?
 Ja, we adviseren iedereen vast te houden aan goede gewoontes uit het verleden.
 O. En als ik niet kies?
 Dan kiezen wij voor jou.
 Hmm...
 Zoek ondertussen een plekje om een beetje bij te komen. Je bent niet de enige vandaag. Ik heb meer te doen. Er staat een rij achter je te wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten