vrijdag 13 april 2018

Oneerlijk?

 Gisteravond tot bij tweeën bezig geweest. Het beste teken dat het beter gaat. Natuurlijk niet met de afwas of een van de andere min of meer verplichte bezigheden maar met het ongemerkt door digitaal gecreëerde werelden voortbewegen. Dat tenminste pogen. Op zich lukt dat steeds aardiger. Mag ook wel bij speldoorgang nummer 5 of zo. Afgezien dan van het verslepen van uitgeschakelde maar niet dode tegenstanders naar plekken, waar ze niet zo 1, 2, 3 gevonden zullen worden. Het zal vast kunnen, al zou ik niet weten hoe, maar het lijkt me toch vooral een beetje erg bewerkelijk. Aan de  'Stealth'-norm zal ik nooit voldoen.

 Anders zit het met 'Merciful' als ik dooien weet te vermijden. Wat al moeilijk genoeg is, want soms gaan tegenstanders onbedoeld toch het hoekie om en als je dat niet op tijd bemerkt, dat dus niet controleert, zit je aan het eind van het level met een paar lijken in je kast, waar je geen weet van hebt. Weg score!. Daarbij komt nog, dat je de mogelijkheid hebt om een aantal vernietigingsconstructies om te programmeren. De daarvoor benodigde onderdelen vind je bijna te pas en te onpas. Doe je dat echter en niet jij maar je tegenstanders zijn de klos, dan worden die dooien wel aan jou toegerekend. Ik heb dat nu op verschillende manieren uitgeprobeerd en weet dat ik daar niet mee bezig moet zijn, hoewel het lekker opruimt. Waarom dan niet een 'mode' maken, waarin je in principe alleen je handen als wapens kunt gebruiken? Misschien is ie er wel trouwens.

 Vanavond eens kijken/zoeken voor ik me in de zoveelste reprise van de finale stort. Piece of cake. Dat kan ik niet zeggen van het vinden/verzamelen van de artefacten als runes, bonecharms, schilderijen en blauwdrukken. Het geld laat ik buitenbeschouwing. Daarvan slingert zoveel rond, dat het oprapen gaat vervelen en voor je in-game aankopen op een gegeven moment ook nauwelijks meer nodig is. Of ik kijk niet goed, neem daar niet de tijd voor òf ik ben nog steeds niet overal geweest. Aardig weetje voor als ik het straks ooit nog weer een keer oppak. Na vanavond heb ik het wel even gezien, denk ik. Weet ik haast wel zeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten