donderdag 5 april 2018

Doende

 Ruim twee uur erop zitten en het tankje is nog niet leeg. Dat was gisteren na bijna vier uur wel het geval en compleet ook. Een wat beschamende conclusie maar een simpel feit. De hondenuitlaatronde kon er net nog vanaf. Ergens bouw je dan toch je conditie weer op, want vandaag in minder tijd bijna dezelfde hoeveelheid hout verplaats als gisteren. Straks na het hondenloopje nog ff een uurtje of zo en dan de boel goed afdekken. Het schijnt morgen te regenen. Komt mij niet slecht uit, want er moet vanalles gebakken worden en ook iets met eieren en verven. Hoewel dat laatste ws zaterdag gaat worden.

 De conditie buiten beschouwing gelaten, heb ik me verkeken op de hoeveelheid van de zeer compact gestapelde berg stookhout. Koekje van eigen deeg. Meer nog valt me op, dat het in het zicht komen van het einde niet het gewenste stimulerende effect heeft. Sterker nog het verleidt tot de neiging de boel de boel te laten. Nu ken ik dat wel een beetje van mezelf, maar dat is dan toch meer in andere omstandigheden, zoals bijv. het afmaken van de badkamer. Zag toevallig gisteren, dat ik nog een zeepbakje en iets voor de tandenborstels ben vergeten op te hangen. Meer dus met iets op poten zetten en als het functioneert maar met de grootste moeite ook die laatste, ogenschijnlijk overbodige procenten af te ronden.

 Niks met poten en zetten nu. Gewoon dom verplaatswerk wat straks weer terug verplaatst moet worden. Weet niet, maar volgens mij niet één van mijn meest favoriete bezigheden. Deze partij stookhout verdient zo ongeveer een record-notering voor het aantal keer, dat het door handen is gegaan, voordat het straks eindelijk in het stookgedeelte van de tegelkachel belandt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten