zondag 22 april 2018

Routing

 Een rit van om en nabij de 300 km. Maakt niet zoveel uit of je de slinger over Sibiu of Brasov maakt.  Zat vandaag precies tussen de 5 en 6 uur die er voor staan. Het is de afstand van mijn oude stek naar Toulouse. Dat deed ik in ietsje meer dan drie uur. Alles autosnelweg ipv een door dorpen en over bergen slingerende weg die vaker één- dan tweebaans is. Bovendien door een toeristisch deel van het land gaat, waar je zelfs de vaak vereiste 40 km kunt vergeten. Maar een allesbehalve vervelende rit.  Alleen het laatste uur, als je de Karpaten achter je hebt gelaten valt er minder te genieten. Dan is alles plat, Hollands, overheerst grootschalige landbouw, is het nog wel groen en ruim, maar toch.

 Zo nader je de economische hart van het land, wordt naar de ringweg geleid op zo'n 12 km buiten het centrum, waar overal nog aan gewerkt wordt. Gelukkig zeggen me de namen op de borden al wat meer. Jammer dat ze nergens borden hebben die naar hotels verwijzen, voordat je ze in een ooghoek voorbij ziet schieten. Ondertussen stug 'Centru' volgend. Zodoende op dezelfde manier als de vorige keer bij hetzelfde hotel uitgekomen. Ik verheug me al op het ontbijtbuffet van morgenochtend. Zien welke overdaad ze deze keer tentoon spreiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten