maandag 19 februari 2018

Leenhof

 .... ik ben in mijn oude lagere school. Terrazzo vloeren, verf bladdert van de muren, pislucht. Door de grote deur naar binnen. Links en direct weer links de eerste klas, er tegenover de toiletten, aan het eind van de gang de toegang tot de kleedruimtes van de aangebouwde sportzaal. Tenminste zo was het volgens mij ooit. Nu loop ik door zalen met vele meters hoge, gewelfde plafonds. Die afbladderende verf is er nog steeds of weer. Sommige ruimtes zijn gestuct, anderen met statig houtwerk afgetimmerd, Iedere ruimte heeft een andere sfeer door inrichting en kleurkeuze. Overal is het horeca dat de klok slaat. Bar, restaurant, café. Het is overal aardig vol. Niet overdreven. Gewoon gezellig druk. Soms gaat het een paar trappen op, soms af, soms naar links, vaak rechtdoor in lange zalen. Overal bedienend personeel drukdoende. Ik zoek niemand in het bijzonder, hoef niet speciaal ergens naar, loop verbaasd door de ene naar de andere ruimte. Kijk mijn ogen uit en vrg me af waarom me dat vroeger nooit is opgevallen ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten