donderdag 15 februari 2018

Exclusief?

 Toch bijna 20 jaar geleden de verkeerde auto gekocht. Kost een gemiddeld injectiepomp 5-600 euro, moet die die ik nodig heb ff iets van 3500 euro kosten. Ik kon het eerst niet geloven, maar het heeft er alle schijn van dat de cijfers op waarheid berusten. Het heeft me de middag gekost, mn dankzij foute informatieverstrekking via de VIN-code. Dat had ik door moeten hebben, maar is me helaas ontgaan.

 Drie-en-een-halve rug, twee à drie maal de dagwaarde van de auto voor de verzekering. De auto is me meer dan gemiddeld waard, maar hier gaat een streep getrokken worden, vrees ik. Of weet ik eigenlijk wel zeker. Als je nou wist, dat je nog tien jaar plezier van de kar zou hebben, zou het de investering waard zijn. Val ik morgen dood, geeft nog weer een serieus onderdeel, hoewel duurder volgens mij nauwelijks kan, de geest of knalt me ergens de komende paar jaren weer een idioot van de weg, is het vooral weggegooid geld.

 Heb er werkelijk nooit een moment bij stilgestaan, dat vervangen van een onderdeel zo in de papieren zou kunnen lopen. Ja, bij een Pagani, Koeningsegg of McLaren maar toch niet bij een (oude) Peugeot. Het is nog nieteens een 'Youngtimer'. Hoe onderhouden al die autoverzamelaars hun wagenpark. Die rijden natuurlijk geen 350.000 km met hun karretjes, maar zo goed is 'niet rijden' nou ook weer niet..

 Opgegeven is ie nog niet, maar ik hoef er voorlopig geen rekening mee te houden, dat ik het ding kan gebruiken. Krijgt de Citroën een ongewenste transportfunctie in zijn bagageruimte gesplitst. Mn qua honden is dat geen prettig vooruitzicht. Na ja, zien wat we hier weer van bakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten