vrijdag 23 februari 2018

Kokkerellen

 Kookdag. Zo 'ns in de benen. Het zit 'm vandaag niet zozeer in het koken. Geen spannende dingen bedacht deze keer. Standaard Roemeens, maar dan een beetje smaakvoller, hoop ik, en beter verzorgd. Dat laatste weet ik wel zeker. Het spannende zit 'm in de zoetigheden. Het gebak als dessert en ev. bij de koffie. De eerste keer is dat altijd weer spannend, zoals vorige maand bleek bij de pepper- en kruidnoten. De eerste keihard en in de navolgende weken door mij verorberd door ze in de ochtendkoffie te s(t)oppen. Na meerdere minuten weken kon ik ze met acceptabele moeite doorbijten. Met de smaak was niks mis, dat itt de kruidnoot, die was niet te hard maar te heet en heb ik ook maar niet opgediend. Nu is gistdeeg de uitdaging. Da's weer lang geleden. Zien of ik het nog kan.

 Zien ook of ik weer met herwonnen plezier de nodige uren in de keuken sta. De weerstand om te beginnen is in elk geval ouderwets aanwezig. Daar ff doorheen en dan met plezier doen wat gedaan moet worden. Niet voor niks gisteravond nog staan afwassen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten