zaterdag 27 december 2014

Winter?

 Herfst, winter, herfst, winter en vandaag weer herfst, incl. storm. Kom op. Na een knudde voorjaar, een slappe zomer, een te warme herfst mag het wel een paar weken winter zijn. Hebben we verdiend, lijkt me zo. Sneeuw mag daarbij tot de wintersportgebieden beperkt blijven want daarbuiten zorgt iedere cm witte vlokjes voor een apocalyptisch wereldbeeld. Nee, wat vorst in de nacht, strak blauwe lucht gedurende de dag en met een aangenaam zonnetje. Wil nog wel een keertje buiten lunchen in januari. In de beginjaren met regelmaat gedaan, maar daarna is daar de klad in gekomen. Of dat nou enkel aan het weer heeft gelegen, waag ik te betwijfelen. Maar bij deze herfstige nattigheid zijn me de vijftig meter naar de auto nog teveel. Ik had beter in mijn bed kunnen blijven liggen, wat ook gebeurd zou zijn, ware daar niet die behoefte aan de in melk verzopen koffie geweest.

 Daar zit je dan met een dag, waar je niet om gevraagd heb. Kun je weer aan de slag met alle middelen om er iets beters van te maken. Zonder de deur uit te gaan, wordt dat een bijna onmogelijk klus. Ook de activiteiten binnenshuis vereisen enige compensatie ter vertering. Daar maar terug het bed in? Het is er werkelijk het weer voor. Eerst maar de koffie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten