zondag 28 december 2014

Opwarming

 Beren die hun winterslaap niet kunnen vatten... Blij dat ik geen beer ben. Dat lijkt me knap verkeerd. Dik drie maanden op je oor willen liggen, dat gewend zijn en dan .... mooi niet! Daar ga je als bruine beer vanzelf ijsberen. Niks nergens meer te vinden om al etend je tijd te doden. Lekker in het spek met het oog op het maandenlange interen, iedere morgen opnieuw wakker worden en dan maar zien dat je al dat spek weer je hol uitgesleept krijgt. Dat is andere klimaatkoek dan dat gezeur over ontbrekende sneeuw in de wintersportgebieden muv ongeveer 2000m en hoger. Die werken daar al jaren met sneeuwkannonen, zelfs toen er nog gewoon echte sneeuw viel, maar de ondernemers graag wat eerder aan het seizoen wilden beginnen en er later mee ophouden.

 Misschien een idee voor een leuke actie? "Help de beren de winter in!" De vormgeving zou ik zo net weten, maar daar heeft men inmiddels zoveel ervaring in, dat er wel een format voor gevonden zal worden. Mopper ik ondertussen door. Die temperaturen zijn niet het probleem. Het is de grijze nattigheid, die me gestolen zou kunnen worden. Wat zou beter zijn om daar doorheen te prikken? Overwinteren in een zonnige regio of moet je net voor een plek als Schotland kiezen om te zien dat het best nog wel erger kan? Waar een mens op zondagochtend zijn gedachten aan kan verspillen. Doe nog maar een koffie. O ja, dat moet ik zelf doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten