dinsdag 9 december 2014

Taalwarrig

 Vandaag maar niet over 'wachten' hebben. Het rare is dat het stukje bij een selectie op 'wachten' wel meegeteld gaat worden, want 'wachten' wordt hier weldegelijk benoemd. Weliswaar als bevestiging van het feit, dat we het niet over 'wachten' gaan hebben, maar dit soort geniale menselijkheden, zie ik een algoritme nog niet zo snel op de juiste waarde schatten. Het zal kortom niet zo'n vaart lopen met meneer Hawking's angst, dat machines de mensheid gaan degraderen tot een tweederangs entiteit.

 Een dag het er niet over hebben, wil echter niet zeggen, dat ik het niet doe. Nu benoem ik het niet en heb het er wel over..... Taal is net zo mooi, als het moeilijk is.

 Eerst dialect, toen Duits, toen Nederlands, Frans & Engels, Deens, Hongaars, Sloveens, Italiaans en Kroatisch. Niet dat ik het allemaal spreek, maar er zijn tijden geweest, dat ik het geprobeerd heb te begrijpen. En nu weer Roemeens. Hier zal het spreken er toch wel van moeten komen. En een weerbarstige aannemer gaat dan nog, maar als een vrouw het idee heeft, dat ze maar de helft hoeft te zeggen/schrijven van wat ze denkt om duidelijk te zijn, dan is dat in het Nederlands al een ramp laat staan in een andere taal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten