donderdag 25 december 2014

Kerst

 Hoe hard ook gewenst en voor gewerkt èn ingeleverd, het heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Weer een Kerst in Frankrijk. De vijftiende versie. Geen boom, een bescheiden gevulde batterij koelkasten, een hoop kaarsen en prettig gezelschap. Al zal ik in dat laatste de rest van mijn leven net zo dubbel blijven als in het vieren van de Kerstdagen. In Amsterdam al voor Sinterklaas gespeeld dus de Kerstman had ff niks in te pakken. Komt perfect uit, want tenslotte niks om onder te leggen.

 Twee dagen geleden een ochtend als een kerstplaatje door de ineens invallende kou, maar ook daar vandaag niks Kerstigs, maar alles kaal, groen en grijs. Het zal vandaag uit de keuken moeten komen. Niet dat het zo aanvoelt. Misschien dat ik wat inspiratie in de kelder weet te vinden. En dan tussen de bedrijven door verder met selecteren en opruimen. Kerst of geen Kerst, als ik daar niet mee doorga, mag ik straks opnieuw door de hele opstart-ellende heen. Ik was bezig en doe er goed aan een aanknopingspunt te vinden. Geldt ook voor de aanzet tot een wat actievere benadering van een gezonder bestaan. Ritmes leiden tot regelmaat en regelmaat tot rust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten