woensdag 31 december 2014

Kristal

 Bijna voorbij. Nog een dikke 13 uur te gaan en 2014 kan in de afvalbak der geschiedenis. Memorabel? Nauwelijks. Het is maar net, wat je ervan wilt maken of je persoonlijk heb mogen vieren danwel betreuren. Het mijne is meer 2013 en 2012 geweest dan me lief was. Het zijn nog geen dertien in het verkeerde dozijn en ik mag hopen, dat die het ook niet gaan worden. Laat 2015 een verschil maken, een spraakmakend verschil in de meest positief denkbare wijze. Daar heeft het jaar 365 dagen, dat zijn 8760 uren of te wel 525.600 minuten, dan wel iets van 30 miljoen seconden of ook wel hartslagen. Tijd zat lijkt me. Ook genoeg mogelijkheden om er een aardig planning tegen aan te gooien. Niet nodig om alles op de laatste minuten aan te laten komen en al helemaal niet om naast de pot te pissen. Allez, er zijn jaren geweest, die makkelijker te verbeteren waren dan 2014, maar ook dat jaar loopt nou niet bepaald over van herinnerbare gelukzaligheid.

 En ik zal het makkelijk maken .... Lotterij hoeft niet. Het doorgaan van de mogelijk verkoop is voor dit jaar voldoende. Dan verder misschien nog een aannemer die rond de eindejaars feesten het licht heeft gezien en eindelijk beseft wat luisteren is. Zou dat kunnen? Lijkt me aardig. Tenslotte dan gewoon een beetje normaal functionerend lijf en een minder dwarsliggende geest. Ja, ja, dat wordt al moeilijker, ik besef dat, maar ik zou het erg weten te waarderen. Doen, dus? Dank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten