maandag 1 december 2014

Misser

 Ai, weer zo'n vertraagd besef. Helemaal vergeten. Wat? De Beaujolais Primeur!! Dat is me toch al zeker twintig jaar niet overkomen. Erg? Ja en Nee. Is het erg als je je verjaardag vergeet? Je wordt er niet minder oud om. Je loopt wel een feestmoment mis. Geen speculaas dus met wat de voorbode voor het nieuwe wijnjaar zou moeten zijn. Altijd een tegenvaller dus, maar als je daar vanuit gaat is ie ieder jaar best wel weer te pruimen. Het is meer het moment dan de wijn. De wijn is te jong, vol richtingloze pretenties. Ooit bedoeld om te slobberen, maar daar inmiddels bovenuit gestegen en in het niets blijven hangen.

 Maar ..... mooi vergeten. Ok, ik was er niet die derde donderdag in November en de marketing van het vocht is nog niet tot het Roemeense platteland doorgedrongen. Maar ik ben ook duidelijk de afgelopen week nauwelijks in levensmiddelverkoopsplekken geweest. D'r hadden de 25ste of 26ste best nog wat verdwaalde flessen moeten staan, dat was vandaag niet meer het geval. Een Beaujolais primeur-loos jaar dus. Ik laat me gewoon door 2015 verrassen. Het zullen waarschijnlijk weinig Franse verrassingen zijn trouwens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten