dinsdag 2 december 2014

Beheerst

 Ga ik me er kwaad om maken? Vanmiddag niet gedaan, al viel mijn bek letterlijk open, dus ook de avond maar niet onnodig belasten? Kan ik er iets aan doen? Absoluut niet. Kan ik iemand iets kwalijk nemen? Moeilijk. Iedereen kan zich achter iedereen verstoppen. En het laatste Europese Sinterklaasregime moet toch ergens zijn centen vandaan zien te halen. En dan zo'n dom wicht, dat met een stalen gezicht van vanzelfsprekendheid de wettelijk verplichte centen zit op te strijken, niet in de laatste plaats om haar eigen plek te financieren, moet je die lastig vallen met je verontwaardiging? Maar niet gedaan.

 Dus maar een smak geld betalen om iets wat nog op Yoland's naam staat om te zetten op de mijne, zonder d'r verder nog gebruik van te maken, enkel om het door te schuiven naar een ander, die dezelfde smak nog een keer mag betalen, om het geheel op haar naam te krijgen. Welkom in de bureaucratische waanwereld die Frankrijk heet.

 Het was al geen beste dag en dit is geen bijdrage ter verbetering. Had en heb de neiging om in een hysterisch gegrijns uit te barsten, bliksemschichten uit te stoten, kakkerlakken strooiend over auto's te springen, vrouwen in hun kont te knijpen en al die moderne flippo's aan hun kinharen te trekken. Belachelijk. Maar alles sluit in rondjes, eindigt waar het is begonnen, ook de Franse idioterie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten